Tuesday 29 August 2017

PULAU LANGKAWI - KEDAH

Hi, lama sungguh tak update apa-apa kan, maklumlah sibuk berkerja, pada hujung bulan julai baru la dapat pergi travel. siapkan semua kerja baru lah boleh jalan. tiket kapal terbang pon dah beli, jadi pada 30 julai, orkid dah ada di seremban, dekat sikit dengan KLIA2, jalan2 seremban. puas jalan-jalan area seremban. pagi pukul 5.00 dah gerak ke KLIA2, flight berlepas pukul 6.55pagi, so bersedia awal dekat sana. saya sampai langkawi pada pukul 8.00pagi. sarapan dalam flight je.

soalan: boleh ke keliling pulau langkawi dalam masa 1 hari je?,
jawapan: tidak ada yang mustahil, langkawi bukan besar mana pon, jadi tak ada masalah, ada seorang pemandu pelancong yang pandu kenderaan untuk saya, saya ni pandai bawa kereta, tapi tak ada lesen memandu. dalam proses sekarang ni untuk dapatkan lesen. dulu masa habis belajar tak nak terus daftar lesen, sekarang kan dah tersangkut dengan jadual kerja. dulu alasan tak de masa sebab belajar. apa saya buat, saya cari pemandu perempuan, seorang kakak dalam 45tahun. lingkungan umur mak saya. tak kesahlah, janji perempuan tak de lah risau sangat.

soalan: berapa hari duduk langkawi?,
jawapan: satu hari. malam saya balik perlis. so travel perlis pulak esoknya.

soalan: sorang-sorang sahaja?
jawapan: ia, saya seorang sahaja. sepatutnya tarikh tersebut saya ke terengganu (tgg) tiket pon dah beli untuk dua org. tp disebabkan ada masalah dengan yang lagi sorang tu. saya batalkan rancangan saya kesana. malas nak fikir pasal dia, saya nekad pergi seorang, tapi ketempat lain. tiket pon pakai duit saya, nak belikan tiket ke semenanjung pon pakai duit saya?, oh tidak. saya tak kan buang duit untuk manusia yg ego, dan tak peduli pasal saya. saya dah tawar hati.



















5 comments:

  1. Wtpwpwwpgmmppmw
    Wttmpgmtwtwgwppwpw
    Wttwwppwwtwt

    ReplyDelete
  2. Ncmdmxmxmxmxmxmd, cmccmmxm
    Ncdmmxmx
    Mcxmmcmx

    ReplyDelete
  3. n DC n NC, McMinn McMinn McMinn mmc mx
    . .xm McMinn mx

    ReplyDelete
  4. Cmcmdmcmmx McMinn mdcmmxcmdcdcdcd
    McMinn CNN c m\amcmdc

    ReplyDelete

KLIK SINI